Автоматичні коробки передач: регіональні переваги
Жителі США завжди віддавали перевагу класичному автомату: за плавності ходу і м'якості перемикань йому немає рівних. Крім іншого, він відмінно підходить для буксирування причепа, що для Америки надзвичайно актуально. Цінуються і варіатори, широко поширені на компактних автомобілях з Японії. Щоправда, виявилося останнім часом увага до витраті палива відкриє дорогу і коробок з двома зчепленнями.
Європа: хочемо два зчепленняЧастка автоматичних трансмісій виросте за рахунок збільшення кількості коробок з двома зчепленнями (начебто показаної на зображенні коробки TCT від Alfa Romeo), причому в першу чергу з сухими зчепленнями - вони важать менше, і витрати, відповідно, буде нижче. Більш дешеві роботи залишаться на компактних моделей: вони не забезпечують належного комфорту. Що стосується варіаторів, то європейцям не по душі ефект «пробуксовування», а без нього вони неефективні. До того ж вони не підходять для турбомоторів - в першу чергу дизельних двигунів, що відрізняються дуже високим крутним моментом.
Китай: «роботи» лише в теоріїКитайського споживача механічна коробка не подобається: такі машини купують виключно з економічних міркувань. Їх частка знижується (в 2017 році вона складе 57% ринку), але все одно залишається найбільшою. Автоматичні коробки (зліва - модель Sensodrive, пропонована компанією Citroеn) відмінно підійшли б і компактних автомобілів, легких вантажівок, яких в Китаї безліч. Однак їх розповсюдження не передбачається: частка «роботів» як сьогодні, так і через п'ять років становитиме скромний 1%. Привабливість традиційних автоматів буде падати, вони поступляться місцем більш ефективним коробок з двома зчепленнями і вариаторам, якими оснащуються автомобілі, ввезені в Піднебесну з Південної Кореї і Японії.
Японія: країна варіаторівЯпонці люблять варіатори. Ці коробки з металевим ременем (або спеціальної ланцюгом) плавно, без єдиного поштовху змінюють передаточне число від найнижчого до найвищого і назад. Варіатори ідеально пристосовані для руху в міському трафіку, так і неспішної їзди взагалі. Варто відзначити, що сучасні рішення працюють досить ефективно і розраховані на високі значення крутного моменту.
Електрокари: передові маргіналиПрогнози компанії Getrag, що виробляє коробки передач, відносно окремих регіонів мало відрізняються з прогнозами інших аналітиків. США як були, так і залишаться «іншим світом», де балом буде правити традиційний автомат з гідротрансформатора. Частка роботизованих коробок скромна: ні в одному регіоні вона не перевищить 2%. Цікаво відзначити, що в 2017 році в Китаї і США 1%, а в Європі 2% продажів доводиться на електромобілі, яким коробка передач не потрібна за визначенням.